Pagini

sâmbătă, 13 mai 2017

Modelul Hagi

Mă bucur pentru victoria remarcabilă a Viitorului lui Gică Hagi. O echipă frumoasă, mereu reinventată, care lansează valori an de an. Puștii lui Hagi merită. Microbiștii români ar trebui să se bucure. Un campionat modest are o campioană merituoasă. O campioană-simbol. Victoria Viitorului este viitorul victoriilor, dacă modelul Hagi va prinde teren și ghiolbanismul lui Gigi va fi ceva tot mai rar, mai izolat.



Gigi Becali nu se pricepe la fotbal, deși are impresia că se pricepe la orice. Este arhetipul îmbogățitului din tunuri, al ipocritului în straie de aur, care stă cu Iisus în gură și cu mâinile vârâte până la umeri în galbeni. Numără bani și trufie și pretinde că se roagă.

Îmi pare rău de stânjeneala care însoțeste acum numele, soarta și viitorul echipei Steaua. Mi se rupe sufletul că generații întregi de fotbaliști și nefotbaliști văd în Gigi un model. Că sunt televiziuni cu rating și ziare cu tiraj și cu pretenții care îl citează intens.

Modelul este Gică Hagi. Cu toată bășcălia care însoțeste unele declarații ale lui Gică The King, cel mai bun fotbalist al României e în acest moment cel mai bun om din fotbalul românesc și ceva în plus. Gică Hagi este modelul omului talentat, sufletist și muncitor. Bine ar fi Hagi să inspire nu doar fotbaliști. Ceea ce a făcut Hagi ar trebui să fie inspirație pentru români în general.

Îmi scot pălăria și în fața ardelenilor mei de la CFR Cluj, care nu s-au predat. Și-au dat sufletul pe trenul de la Ovidiu. Nu știu dacă au avut promisiunea vreunor premii substanțiale sau dacă pur și simplu au respectat fotbalul, dar mă bucur că au jucat dârz. Singura șansă a fotbalului românesc, șansa României este să facă lucrurile "pe bune". Te străduiești, ai șanse să primești. Trișezi, ai șanse să câștigi, dar asta nu înseamnă decât că mimezi și că Uriașul pe picioare de lut șade.

În acest moment, Uriașul României e neexperimentat, dar frumos. Înseamnă valoare, muncă și inimă. Îți mulțumesc, Gică Hagi, pentru că ai demonstrat că se poate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters