Pagini

marți, 18 aprilie 2017

Ultima modă în cheltuirea banului public

Așa arată ultima dedicație plătită la Favorit TV (18 aprilie)
Incredibilă dezvăluirea din România liberă: zeci de primării din țară au plătit în ultima lună dedicații la televiziunea Favorit! Primarii au folosit bani publici (o dedicație costă 420,17 lei) ca să le ureze câte ceva locuitorilor comunei/orașului. În numele lor personal și al Consiliului Local.


Oamenii ăia nu au găsit altceva mai bun de făcut decât să cumpere câteva zeci de secunde pe crowl-ul unei televiziunii - nu discutăm acum despre calitatea programelor, putea fi și National Geographic. Folosul oamenilor din comună? Zero. Deși e ușor să îți imaginezi slujbași ai Primăriei sau consăteni zâmbind tâmp în timp ce-l bat pe umăr pe primar: „Te-am văzut la televizor” sau „Mulțumim, domnu primar, că te-ai gândit la noi”.

„Calculăm cât e paguba, cu tot cu penalități, și dau eu banii înapoi”


România liberă redă câteva astfel de dedicații, prin care primarul și Consiliul Local vor „să readucă doamnelor și domnișoarelor zâmbetul și bucuria, să iubească și să fie iubite”.

„Eu zic că nu am încălcat Legea 98 a achizițiilor publice, dar, dacă vine Curtea de Conturi și spune că am grești, îi mulțumesc, calculăm cât e paguba, cu tot cu penalități, și dau eu banii înapoi” (Radu Gheorghe, primarul liberal din Cătina, Buzău)

Totul, trecut ca achiziție publică, capitolul „Publicitate televiziune națională”.

Prostie sau rețea de luat mulți bani mărunți din bugetul public?


Vorbim, pe de o parte, despre primari care își fac reclamă pe bani publici. Banal. Vorbim despre sfidare și lipsă de educație. Prostie. Vorbim despre neînțelegerea noțiunii de ban public. Atât din partea oficialilor cât și din partea „păstoriților”, a contribuabilului căruia nu i se pare nimic neobișnuit,

Putem vorbi, de asemenea, datorită dimensiunii de masă a fenomenului, despre o rețea. Genul de afacere tip „adună câte puțin de la cât mai mulți fra  clienți”. Ori are firma SC Herva Pan SRL o echipă de vânzări genială, care străbate țara în lung și în lat, pentru a convinge primari mici și aproape-mijlocii să dea un ban pentru nimic, ori firma cu pricina e un paravan dincolo de care se află meseriași ai sifonării banului public.

În orice caz, am observat că majoritatea primarilor participanți la schemă provin din PSD, dar am găsit și destui edili cu carnet de partid la PNL printre ei. Și încă o curiozitate: cei pe care i-am studiat (destul de superficial, recunosc) au mai avut cel puțin un mandat înainte de actualul.

Primarii PSD și PNL, eroii crowl-ului Favorit TV 

Primarul Niță Geo Ovidiu, comuna Borca (Neamț) a plătit din bugetul local dedicații la Favorit TV 

Așa cum spuneam mai sus, eroii crowl-ului Favorit TV sunt, în general, primari PSD și PNL. Cel puțin așa am găsit eu. Din 13 primari studiați (pentru cei care vor să aprofundeze studiul recomand linkul către e-licitație.ro), șapte sunt de la PSD, cinci de la PNL și unul de la PMP.


  • Pavel Octavian, primar Recea (Maramureș) - PSD
  • Mihai Bîzdîgă, primar Golăiești (Iași) - PSD
  • Florian Sur, primar Horoatu Crasnei (Sălaj) - PSD
  • Victor Malac, primar Dumbrăvița (Timiș) - PSD
  • Valentin Marcu, primar Valea Sării (Timiș) - PSD
  • Ionel Lungu, primar Erbiceni (Iași) - PSD
  • Gheorghe Ile, primar Vulcan (Hunedoara) - PSD



  • Ioan Bulzan, primar Tulca (Bihor) - PNL
  • Radu Gheorge, primăria Cătina (Buzău) - PNL
  • Ioan Gheorghe Munteanu, primar Liebling (Timiș) - PNL
  • Darius Postelnicu, primar Jimbolia (Timiș) - PNL 
  • Abrudan Călin Ilie, primar Ineu (Arad) - PNL

  • Niță Geo Ovidiu, primar Borca (Neamț) - PMP (ex-UNPR)

2 comentarii:

  1. Aş vrea să scriu că-s mirată, dar nu-s. De la politicienii români mă aştept la absolut orice, iar românii ai căror bani sunt cheltuiţi pe astfel de răhăţişuri... îşi merită soarta dacă nu se deranjează să ceară socoteală - dar... nu ştiu de ce, :) am senzaţia că de-ar fi întrebaţi ar spune că... primarul se gândeşte la ei; nimic râu.
    Mi-ar plăcea să aflu că vor fi obligaţi să "pună banii la loc" din indemnizaţia lor, nu din bugetul primăriei. Am voie să visez; nu?! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uneori mi-ar plăcea să visez doar fotografii, cadre, nu să se facă dreptate...

      Dar întâmplarea asta e prea strigătoare la cer. Mă revoltă.

      Ștergere

PA-uri, poezii şi mirări

Uneori recunosc: bărbaţii pur şi simplu nu înţeleg nimic. Scriu despre asta pe blogul meu secret ;)

Din lume

free counters